Proiectul Școlar Multilateral COMENIUS Litera”Turul Europei în 80 de săptămâni, 7 voci pe capitol .
Școli partenere:
Literatura pentru copii a cunoscut un avânt considerabil începând cu anii 1980. Copiii noştri citesc
astăzi opere de autori clasici sau contemporani. Programele şcolare integrează
cunoaşterea literaturii ca şi disciplină de sine stătătoare. Acestea consideră că literatura
transmite cunoştinţe variate legate de cultură.
Având
ca temă principală literatura, şcolile partenere doresc să facă cunoscute
punctele comune, dar şi particularităţile fiecărei ţări.
Elevi
din diferite ţări vor putea descoperi propria bogăţie într-o confruntare
pozitivă cu aceea a altor ţări. Un program precis va permite abordarea acestei
bogăţii spirituale din diferite abordări.
În
primul an, partenerii îşi vor împărtăşi bogăţia poveştilor, a basmelor, a
legendelor şi a marilor mituri cu ajutorul diferitelor suporturi. Apoi se va
lucra pe o selecţie de scriitori celebri, eroi sau cărţi favorite. În a doua
parte a proiectului, partenerii vor elabora reţele de cărţi tematice, pe nivel,
din diferitele ţări şi accesibile în limbile acestora. Înfrăţirea claselor va
permite confruntarea lecturilor, pe suport electronic sau pe hârtie -
expoziţii, magazine literare on-line), dar şi acordarea de premii. Obiectivul final este conştientizarea de
către elevii noştri a faptului că aceştia aparţin unei comunităţi culturale
care se înrădăcinează în valorile comune duse de o literatură bogată în
asemănări, dar şi în particularităţi.
Obiectivele urmărite sunt variate şi
interdisciplinare. Prin crearea diferitelor suporturi (expoziţii, magazine
literare on-line sau tipărite, emisiuni radio), toate dedicate lucrărilor
despre literatură, se doreşte încurajarea elevilor spre exprimarea scrisă sau
orală în situaţii de comunicare reale. Realizarea acestor suporturi se va face
prin folosirea noilor tehnologii.
q Dezvoltarea
competenţelor de lectură, propunându-se opere diverse (romane, albume, benzi
desenate), şi implicit suscitarea plăcerii de a citi;
q Dezvoltarea
discursului argumentativ atât la oral, cât şi la scris;
q Descoperirea
bogăţiei literaturii pentru copii în diferitele ţări;
q Propunerea
de situaţii de exprimare în scris, motivante pentru că sunt reale;
q Crearea
în cadrul claselor şi între clase a spaţiilor de schimb şi de cooperare;
q Oferirea
elevilor a ocaziei de a fi actori fără a şti acest lucru;
q Crearea
în cadrul şcolii a unei dinamici care implică în acelaşi proiect atât elevi,
profesori şi părinţi, cât şi toţi partenerii educativi implicaţi (animatori,
personal tehnic);
q Diseminarea
rezultatelor proiectului în afara şcolii şi în special în locuri de lectură
(bibliotecă, expoziţii în vitrinele librăriilor) sau în cadrul evenimentelor
culturale.
TEME
- Moștenirea culturală
- Educația interculturală
- Noile Tehnologii, TIC
Domenii pedagogice
- Alte programe de bază
- Limba maternă
- Noile tehnologii
Competențe cheie
- Sensibilitate și expresie
- Comunicare în limba maternă
- Competențe digitale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu