Harta bibliotecilor

luni, 1 noiembrie 2010

Biblioteca - o mare prietenă!

Clasa a V-a, diriginte prof. Claudia Filimon
Tema: ”Biblioteca -o mare prietenă!”

”La ce sunt bune cărțile? Îmi vine să răspund:la totul și la nimic. Poți trăi foarte bine fără să citești. Milioane de oameni n-au deschis niciodată o carte. A vrea să le explici ce pierd e totuna cu a explica unui surd frumusețea muzicii lui Mozart. În ce mă privește, mă număr printre cei care nu pot trăi fără cărți. Sunt un vicios al lecturii. Am nevoie să citesc așa cum am nevoie să mănânc și să beau. Hrana pe care mi-o oferă lectura îmi este la fel de indispensabilă ca și aceea materială. Resimt fiecare zi fără o carte ca pe o zi pierdută.”
Nicolae Manolescu în Cititul și scrisul.













































EX LIBRIS
Tudor Arghezi

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris,
Încet gândită, gingaș cumpănită;
Ești ca o floare, anume înflorită
Mâinilor mele , care te-au deschis.

Ești ca o vioară, singură , ce cântă
Iubirea toată pe un fir de păr,
Și paginile tale, adevăr,
S-au tipărit cu litera cea sfântă.

Un om de sânge ia din pisc noroi
Și zămislește marea lui fantomă
De reverie, umbră și aromă,
Și o pogoară vie printre noi.

Dar jertfa lui zadarnică se pare,
Pe cât e ghiersul cărții de frumos,
Carte iubită, fără de folos,
Tu nu răspunzi la nici-o întrebare.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu