”Educația se situează înaintea învățăturii, ea alcătuiește omul” Antoine Exupery
Vineri, 25 martie 2011,Școala cu clasele I- VIII ”Iacob Negruzzi” Trifești,Grădinița Zaboloteni a fost gazda Cercului pedagogic al educatorilor. Au participat educatori din comunele: Bivolari,Trifești, Probota, Popricani, Țigănași,Roșcani, Victoria, de la Grădinița PN1 și PN2 Iași, Grădinița PP1 și PP2 Iași, Grădinița Waldorf Iași, Grădinița Lorelay Iași.
Ce m-a determinat să particip, a fost tema: ”Educația incluzivă de la deziderat la realitate”.
O temă deosebită, actuală și care urmărește să identifice și să minimizeze barierele învățării, este mai cuprinzătoare decât educația formală obișnuită cuprinzând: educația pentru familie, pentru comunitate, alte oportunități de educație în afara școlii.
Atât în școala românească cât și în societate există persoane care critică și resping pe aceia care sunt diferiți - romii, străinii, persoanele cu convingeri religioase diferite, persoane cu cerințe educative speciale. Cred că această atitudine reiese din teama pentru ceea ce este diferit: culoarea părului, a pielii, religia, caracterul, nivelul de dezvoltare psihologică. Intoleranța de fapt creează rasismul, și nu diferențele.
Pentru a nu încuraja astfel de practici în școli, instituțiile din comună, învățăm atât copiii cât și utilizatorii să se informeze despre persoanele pe care nu le cunosc, care nu au aceeași origine, care nu le seamănă, să vorbească cu ei pentru a vedea cine sunt cu adevărat, să nu aibă prejudecăți, și să se gândească că toți aparținem aceleași rase.
Noțiunea de incluziune este de fapt traducerea într-o orientare socială și politică a valorilor conținute în Declarația Drepturilor Omului și Cetățeanului - Toți oamenii se nasc și rămân liberi și egali în drepturi. Ea recunoaște fiecăruia apartenența egalității drepturilor grupului în care el trăiește: națiune, școală, comunitate, sat.
Gazdele noastre:
Educatori: Borșanu Elena,Alexandrescu Marinela, Marcu Camelia, Borșanu Paraschiva, Tunburuc Mirela, Axinie Viorica
bibliotecar Purice Camelia, psiholog Romaniuc Alina, educator Axinie Viorica, director prof. Turcuman Mihai
-imagini de la activitate
Biblioteca publică este într-un proces permanent de îmbunătățire a educației incluzive având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane din comunitatea noastră.
Redau o parte din materialele prezentate în cadrul Cercului pedagogic (fără muzică)
Felicitari pentru activitatile desfasurate in colaborare si pentru activitatea de blogging.
RăspundețiȘtergereMulțumesc Mircea.Ai lipsit!?
RăspundețiȘtergere