Harta bibliotecilor

luni, 12 mai 2014

Rolul parteneriatului...

          ”Biblioteca este un cabinet magic în care există mai multe spirite vrăjite.”
(J.Luis Borges)
          ”Toți cei care au acces la o bibliotecă, la cărți, sunt niște inși mai buni decât alții, mai puternici, iar durerile îi ating mai puțin și nefericirile trec mai repede.” ( Mircea Eliade)
 
          Sâmbătă, 10 mai 2014, a avut loc Cercul Pedagogic nr.6 al profesorilor de limba română, gazdă fiind catedra de limbă română a Școlii Gimnaziale ”Iacob Negruzzi” Trifești. 
          Tema: Rolul parteneriatului profesor - bibliotecar în dezvoltarea competențelor culturale ale elevilor.
          Din program:
- Fascinația lecturii , atelier de lucru, prof. Denisa Dulman
- Lectura reflectată în practică, dramatizări:  - Soacra cu trei nurori, adaptare după Ion Creangă
                                                                   - Două loturi, de Ion Luca Caragiale - fragment
- Relația profesor - bibliotecar în dezvoltarea culturală a elevilor, referat și prezentare power point cu imagini de la activitățile desfășurate, prof. Daniela Arhip.
- Discuții pe marginea temei.

Fascinația lecturii
          Motto:Cărțile sunt cărăușii civilizației. Fără cărți, istoria e mută, literatura nu are glas, știința paralizată, iar gândirea și meditația suspendate.” ( Barbara Tuchman)
Scopul proiectului: Formarea și consolidarea deprinderilor de muncă individuală și în grup.
 
          ”... Am inițiat două teme de portofoliu, la alegere, pentru elevii claselor a VI-a și a VII-a:
UNIVERSUL COPILĂRIEI, ca o completare a textelor din manual, întrucât vârsta lor îi incită să afle cât mai multe aspecte prezente în literatură pe această temă.
          Ce-a de-a doua temă - ISTORIA ȘI LITERATURA - s-a impus ca o necesitate determinată de insuficienta cunoaștere a temelor istorice prezente în literatura studiată la clasă.
          Am aflat în persoana doamnei bibliotecar Camelia Purice un partener care nu abandonează lupta împotriva inerției elevului și care este oricând  dispusă să-i ajute și să-i orienteze în alegerea textelor.” (fragment din descrierea proiectului prezentat de prof. Denisa Dulman).






Lectura reflectată în practică
- Soacra cu trei nurori, adaptare după Ion Creangă - dramatizare prezentată de elevii Școlii Hermeziu


- Două loturi, de Ion Luca Caragiale- fragment prezentat de elevii Școlii Gimnaziale ”I.Negruzzi” Trifești

Relația profesor - bibliotecar în dezvoltarea culturală a elevilor
- referat prezentat de prof. Daniela Arhip, reliefându-se strategiile de stimulare a lecturii și efectele benefice ale lecturii ”altfel” în colaborare cu bibliotecarul;
- prezentare power point, imagini cu activitățile desfășurate în parteneriat
-concluziile temei.

          Felicitări cadrelor didactice implicate cât și elevilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu