Harta bibliotecilor

joi, 15 martie 2012

Chemarea primăverii



CHEMAREA PRIMĂVERII

Paraschiva Burlacu

Mi-e dor de tine primăvară,

Parfum şi cântec vino iară,

Să-mi umple inima de vise,

Cărări de raze brâie-ncinse,

Covoare verzi să le-ncălzești,

Prin ele flori să răsădești,

Iar fluturii de mii culori

Să dănțuiască pân’ la nori.

Mi-e dor de tine primăvară

S-aud râzând copiii afară

Şi mieii blânzi strigând în cor

Cătându-şi mamele de zor.

Iar aburul să crească-n hău,

Și fiecare muguraș în copăcelul său

Să se ivească, umflându-se voios,

Că va rodi și anu-acesta mai frumos.

Ce dor mi-a fost de tine,primăvară!

Şi cât mă bucur că lăsat-ai iară,

Să-mi salte sufletul de bucurie,

De-a ta dulceață care-mi place mie,

De-a ta căldură, zumzet şi candoare,

Iar gândurile dragi în horă mă - nconjoare.

Hai ,primăvară, prinde-mă de mână

Şi du-mă peste locuri , cu puteri de zână!

Şi lasă-mă să gust din strălucirea ta,

Să-mi lumineze tâmpla,sfidând bezna cea grea.

Hai, primăvară dragă, coboară printre noi,

Adu-ne împlinire, să curgă în șuvoi!

Te cheamă vietăți, pământul cel rotat,

Hai primăvară, vino și stai cu noi la sfat!






ALAIUL PRIMĂVERII

Paraschiva Burlacu

Peste câmpuri, sub zăplazuri

Rece, alb mai face nazuri

Și nu vrea să se topească

Ca să crească iarba deasă.

Doarme soarele sub nori

Lăsând stropii reci prin flori,

Care-abia se dezmorțesc

Primăverii de-i zâmbesc.

Prin zăvoi se-aude tril,

Răscolind frunziș, tiptil

Animale mari și mici

Au ieșit și sar plici-plici.

Primăvara, colț de rai,

Cu-a ei trenă evantai,

Vii culori și mii de glasuri

Te invită la popasuri,

Pe alei și pe poteci

Să visezi și să petreci

O secundă sau o oră

Într-a primăverii horă,

Iar alaiul ca un roi

Va trezi pomii cei goi

Şi-i va îmbrăca de bal

Neţinând cont de hotar.

Zi și noapte larma crește

Fructul vieții - ntinerește

Și-i urează fericit

Primăverii, ”bun venit”!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu